Flytte til nye kontorlokaler? Da bør du ta en titt på dette!

Vi innreder både små og store bedrifter. I ethvert prosjekt jobber vi med å skreddersy løsninger tilpasset hver enkelt kundes behov. Våre tette samarbeid med leverandører og interiørarkitekter sørger for at vi finner en optimal løsning for nettop din bedrift. Dette er noe vi jobber med hver dag, og kan enkelt hjelpe deg med hvordan du skal håndtere prosessen så det blir en positiv opplevelse for deg og dine kollegaer.

Vi har laget en enkel huskeliste til deg så du kjapt kan komme i gang med planleggingen og ha kontroll på fremdriften av prosjektet ditt.

1. Underlag / Briefing

Arbeidet starter med en dialog hvor vi kartlegger kundens ønsker og behov. Først og fremst trenger vi informasjon om området som skal møbleres, og hvilken aktivitet som vil foregå i det gitte området. Det kan ofte være nødvendig med en enkel målsatt tegning over lokalet slik at vi kan vurdere møblene i en sammenheng. På større prosjekter kan det vøre lurt å koble inn en interiørarkitekt tidlig i prosessen, dette kan vi også hjelpe deg med. Vi samarbeider godt med flere interiørarkitekter og kan sette deg i kontakt med disse.

2. Digital layout

Etter å ha avdekket ønsker og behov jobber vi videre med å tegne et forslag på møbleringsplan. På mindre prosjekter kan dette gjøres for hånd, men på litt større og mer detaljerte prosjekter jobber vi ut et utkast i et digitalt tegneprogram. På denne måten ser vi hvilke møbler det faktisk er plass til i området, og vi får en bedre visualisering av hvordan det blir seende ut til slutt.

3. Møbleringsvalg

Nå har tiden kommet for å gå dypere til verks. Ofte kan det være lønnsomt for kunden å komme til vårt showroom for å se og prøve forskjellige møbler. Her har vi et stort utvalg prøvemøbler og kartotek med forskjellige overflater og materialer som kunden kan se og kjenne på for å forstå hvilke valg som egner seg til akkurat deres bruk.

4. Tekstilvalg

Her kommer firmaets identitet inn i bildet. Møblenes formspråk sammen med tekstilenes farger, strukturer, egenskaper m.m er med på å bygge under firmaets identitet (branding). Igjen er det viktig å ha kartlagt bruken slik at tekstilene som velges svarer til forventningene også på det tekniske plan.

5. Bestillingstid

Layout, møbler og tekstiler er avdekket og vi er klare for å bestille. Sammen med kunde avtaler vi dato for overlevering, på grunn av varierende leveringstid fra våre produsenter er det lurt å regne med ca 6 uker leveringstid. Vi gjør avtale med montørfirma som setter opp arbeidskraft i henhold til prosjektets størrelse og varighet.

6. Levering / Montering

På leveringsdato stiller våre montører opp på stedet til et gitt tidspunkt. De første timene jobbes det effektivt med å få alle kolli inn i bygget, og deretter starter monteringen. Prosjektleder for leveringen planlegger rekkefølge for monteringen slik at den blir så effektiv som mulig.

Kundeweb

Kundeweb

Glemt passordet ditt?
Få e-post med nytt passord